SMARTYs Meetings & Presntations

Set up successful Meetings & hold outstanding Presentations!

In this compact course you will cover the different steps of organizing a meeting & leading discussions professionally, to effectively address individual issues and needs. Moreover, you will get input on the most important aspects of a fascinating presentation and put your new knowledge into practice. And you know what they say….practice makes perfect!

Schedule: 4 weeks, 2 units of 45 min. incl. short break
Saturdays, 10:00-11:45 AM

You will deal with & practice the following topics:

  • Organizing your Meetings effectively – Brainstorm & plan all the different steps & preparations like Online or Offline, contents, agenda, Key speaker, no. of participants, location, technical equipment, catering, etc.
  • Taking care of paperwork – Calculation of costs, preparation of all paperwork (invitations, handouts, Power point presentation, documents etc,)
  • Chairing a Meeting: What makes a good meeting & a good chairperson? How can you effectively establish the purpose of a meeting & stay on track?
  • Leading effective discussions: How to get the most out of discussions & brainstorming sessions. Dealing with interruptions & interrupting politely.
  • Wrapping things up: Asking for & giving clarification, delaying decisions when necessary, & ending the meeting on a high note.
  • Phrases for each & every part of your presentation. You have great content, but need some phrases to help put it together and give it that professional edge? No problem – during our sessions you will not only receive a treasure chest of helpful phrases, but also practice putting them to use with a trained language coach giving you helpful feedback.
  • How to effectively describe visuals aids, diagrams, and graphs. Most visual aids need some explanation, but with the right words, this can be a breeze! Using a variety of materials, you will become comfortable describing trends and other information clearly.
  • The art of dealing with questions, & leaving a positive lasting impression.

You can plan a presentation, but you can’t plan the questions at the end! Learn techniques that will help you cope with questions like a pro. In addition, we will focus on ending your presentation on a strong note and on delivering a conclusion that will leave a lasting impression.

Number of participants: 3-6

Price: 95€* (*BCU is not liable to VAT)

Online-system: Zoom or Skype

Contact

Tel. 0941/5681180

Organisieren Sie erfolgreiche Meetings & halten herausragende Präsentationen!

In diesem Kombi-Kurs geht es um die verschiedenen Etappen der Organisation eines Meetings & die professionelle Moderation der Diskussion, um auf individuelle Fragestellungen & Bedürfnisse einzugehen. Darüber hinaus erhalten Sie Input zu den wichtigsten Aspekten einer überzeugenden Präsentation & setzen Ihr neues Wissen gleich in die Praxis um. Denn Sie wissen, was es heißt … Übung macht den Meister!
Zeitplan: 4 Wochen, 2 UE à 45 min. inkl. kurze Pause
samstags, 10:00-11:45

Sie werden sich mit folgenden Themen intensiv beschäftigen:

  • Ihre Meetings effektiv organisieren – Sie brainstormen & planen die einzelnen Schritte der Vorbereitung wie Online oder Offline, Inhalte, Agenda, Hauptredner, Teilnehmerzahl, Venue, technische Ausstattung, Catering etc.
  • Erledigung des „Papierkrams“ – Kostenkalkulation, Vorbereitung aller schriftlichen Dokumente (Einladungen, Handouts, Powerpoint-Präsentation, etc.)
  • Leitung eines Meetings: Was macht ein gutes Meeting & eine gute Diskussionsleitung aus? Wie können Sie das Ziel eines Meetings am besten definieren & zum Ziel gelangen?
  • Effektive Diskussionen führen: Wie Sie das Beste aus Diskussionen & Brainstorming-Sitzungen herausholen, mit Unterbrechungen umgehen & immer höflich bleiben.
  • Themen zum Abschluss bringen: Um Klärung bitten & Antworten geben, Entscheidungen aufschieben, wenn nötig, & das Meeting mit einer positiven Aussage beenden.
  • Sätze für jeden einzelnen Teil Ihrer Präsentation. Sie haben großartige Inhalte, benötigen aber einige Formulierungen, um diese klar & professionell darzustellen? Kein Problem – in diesem Workshop erhalten Sie nicht nur eine Schatzkiste mit hilfreichen Redewendungen, sondern üben diese auch mit einer ausgebildeten Sprachtrainerin, die Ihnen immer hilfreiches Feedback gibt.
  • Wie Sie visuelle Hilfsmittel, Diagramme & Grafiken effektiv beschreiben. Die meisten visuellen Hilfsmittel müssen erläutert werden, aber mit präzisen Aussagen können Sie Ihre Gäste leicht überzeugen! Mit einer Vielzahl von Materialien können Sie Trends & andere Informationen anschaulich beschreiben.
  • Die Kunst, mit Fragen umzugehen & einen bleibenden positiven Eindruck zu hinterlassen.

Sie können eine Präsentation planen, aber nicht die Fragen am Ende! Lernen Sie Techniken, die Ihnen helfen, mit Fragen wie ein Profi umzugehen. Darüber hinaus konzentrieren wir uns darauf, Ihren Vortrag mit einem starken Schluss zu beenden, damit Sie einen bleibenden Eindruck hinterlassen können.
Teilnehmerzahl: 3-6
Preis: 95€* (*BCU ist nicht mehrwertsteuerpflichtig)
Online-System: Zoom oder Skype
Kontakt
Tel. 0941/5681180